Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Funcionamiento

Constitució del Consell i la Comissió Permanent

Els membres del Consell han de presentar el seu nomenament per escrit a la presidència en la primera sessió. També han de presentar un certificat que acrediti la seva elecció per les entitats que representen. Els representants de l’Ajuntament es nomenen per acord plenari. La Comissió Permanent es tria en la primera reunió ordinària després de la constitució del Consell. El Consell es considera vàlid si hi ha 2/3 dels membres presents en la primera convocatòria o la majoria absoluta en segona convocatòria.

Règim de sessions

Les reunions del Consell i la Comissió Permanent estan presidides per la presidència i la secretaria, ambdues presents o els seus substituts. Perquè la reunió sigui vàlida, ha d’assistir un terç dels membres. Les reunions ordinàries es programen cada trimestre. Les extraordinàries es convoquen amb 48 hores d’antelació i no poden incloure nous temes en l’ordre del dia. Les reunions poden quedar validament constituïdes si tots els membres hi són presents i ho acorden per unanimitat.

Votació

Els acords es prenen per majoria simple. Si l’abstenció és majoria, s’ha de continuar debatent i fer una nova votació. Si l’abstenció torna a ser majoria, el tema es pot deixar per una altra reunió.

Debat

Després de llegir l’ordre del dia, es procedeix a aprovar l’acta de la sessió anterior. La presidència obre un torn de paraules per correccions i observacions. Per cada punt de l’ordre del dia, es fa un torn de paraules. Abans de votar, es fa un segon torn de paraules si cal. Les intervencions de rèplica han de ser breus i concises, i la presidència pot tallar les intervencions que siguin fora de tema o ofensives.

Actes

El secretari/a ha de redactar l’acta de cada reunió i lliurar-la a tots els membres abans de la propera sessió. Un cop aprovada, l’acta s’ha de signar per la presidència i la secretaria.

Comissions de treball

El Consell pot crear comissions delegades per gestionar temes específics. Aquestes comissions han de rendir comptes a la Comissió Permanent i al Consell. La presidència del Consell també serà la presidència de les comissions, tot i que pot delegar la presidència. La secretaria de cada comissió serà responsabilitat del secretari/a del Consell o d’una persona designada.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir